ZALECENIA PRZED OPERACYJNE

2. ZALECENIA PRZED OPERACJĄ- ZNIECZULENIE MIEJSCOWE

3. Ankieta ANESTEZJOLOGICZNA - pobierz

1. Zalecenia przed operacją
Zabieg operacyjny w znieczuleniu ogólnym

1. Wymagane badania
- Krwi-wykonane w terminie 7 dni przed zabiegiem
- Przeciwciała anty HCV i anty HIV
- Morfologia
- Czas K-K, INR
- Grupa krwi
- Glikemia-poziom cukru
- Jonogram
- TSH
- Mocznik, kreatynina u pacjentów powyżej 50 roku życia
- EKG-powyżej 40 roku życia (ważne ok. 1 miesiąca)
- USG piersi (jeśli dotyczy zabieg piersi) – badanie ważne ok. 6 miesięcy
2. W dniu zabiegu pacjent musi być bezwzględnie zdrowy również bez objawów przeziębienia, kataru i bólu gardła czy gorączki.
3. W dniu zabiegu dopuszcza się przyjęcie śniadania do godz. 8.00, pod postacią lekkiego pieczywa, nabiału z wyjątkiem żółtego sera i nabiału wzbogaconego owocami, zaleca się spożycie płynów max. do godz. 9.00 w ilości ok 0,5 litra, za wyjątkiem soków owocowych, herbaty owocowej w tym również z cytryną oraz napoi gazowanych.
4. W okresie 2 tygodni przed zabiegiem obowiązuje zakaz przyjmowania leków przeciwbólowych i przeciwzapalnych, gdyż mają niekorzystny wpływ na układ krzepnięcia krwi.
5. W okresie min. 2 tygodni przed zabiegiem korzystnie jest zażywanie dużych dawek witaminy C (1000mg/dziennie) oraz Rutinoscorbin 2x1 tab. (rano i wieczorem).
6. W okresie 24 godziny przed zabiegiem obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu i palenia tytoniu.
7. Do zabiegu proszę zabrać ze sobą: piżamę (min. 2 komplety); kapcie; przybory toaletowe; dowód osobisty.
8. Pacjentki do zabiegu mogą posiadać żele na paznokciach rąk i nóg w kolorach wyłącznie pastelowych, pacjentka do zabiegu operacyjnego nie powinna posiadać biżuterii w żadnej okolicy ciała, pacjentki do zabiegów w zakresie powiek lub twarzy nie powinny posiadać doczepianych rzęs min. 1 miesiąc przed zabiegiem.

2. Zalecenia przed operacją
Zabieg operacyjny w znieczuleniu miejscowym

1. W dniu zabiegu pacjent musi być bezwzględnie zdrowy również bez objawów przeziębienia,kataru i bólu gardła czy gorączki.
2. W dniu zabiegu dopuszcza się przyjęcia posiłków do godz 12:00 pod postacią lekkiego pieczywa, nabiału z wyjątkiem żółtego sera i nabiału wzbogaconego owocami, zaleca się spożywania płynów min. do dwóch godzin przed zabiegiem
3. W okresie 2 tygodni przed zabiegiem obowiązuje zakaz przyjmowania leków przeciwbólowych i przeciwzapalnych, gdyż mają niekorzystny wpływ na układ krzepnięcia krwi.
4. W okresie min. 2 tygodni przed zabiegiem korzystnie jest zażywanie dużych dawek witaminy C (1000mg/dziennie) oraz Rutinoscorbin 2x1 tab. (rano i wieczorem).
5. W okresie 24 godziny przed zabiegiem obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu i palenia tytoniu.
6. Prosimy o wykonanie badań laboratoryjnych krwi: przeciwciała anty-HCV, morfologia, czas K-K, INR, poziom cukru, jonogram.
7. Pacjentki do zabiegu mogą posiadać żele na paznokciach rąk i nóg w kolorach wyłącznie pastelowych, pacjentki do zabiegu operacyjnego nie powinna posiadać biżuterii w żadnej okolicy ciała, pacjentki do

3. ANKIETA ANESTEZJOLOGICZNA - POBIERZ

Script logo